Drukuj

Bramy przesuwne wieloskrzydłowe Marc PT są przeznaczone do oddzielenia stref pożarowych zgodnie z obowiązującymi przepisami przeciwpożarowymi.


Mają zastosowanie głównie w obiektach użyteczności publicznej, centrach handlowych, zakładach produkcyjnych. Są idealnym rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie mała ilość miejsca wokół otworu nie pozwala zastosować bram jednoskrzydłowych Marc P.

Zapraszamy do pobrania następujących materiałów informacyjnych:

Aprobata techniczna
Aprobata techniczna ITB nr AT-15-5023/2015
Certyfikat zgodności ITB nr 1428/W

 

Bloki
Brama przesuwna wieloskrzydłowa Marc-P

 

zasada działania

W wersji podstawowej zamykanie bramy odbywa się grawitacyjnie, za pomocą przeciwciężaru. Utrzymanie bramy w pozycji otwartej umożliwia elektrotrzymacz podłączony do centrali przeciwpożarowej. W przypadku zagrożenia pożarowego centrala zwalnia elektrotrzymacz i brama zamyka przejście miedzy strefami pożarowymi. Otwarcie bramy odbywa się w sposób ręczny lub automatyczny za pośrednictwem napędu elektromechanicznego. Możliwe jest zastosowanie napędu prądu stałego zasilanego napięciem 24V i wówczas brama nie jest wyposażana w przeciwciężar, a zarówno otwieranie jak i zamykanie odbywa się za pośrednictwem napędu.

Budowa

  • płaszcz bramy wykonany standardowo z blachy ocynkowanej grubości 0,5[mm] i powlekanej fabrycznie w podstawowych kolorach RAL;
  • standardowo malowane są wszystkie zewnętrzne elementy bramy (nie dotyczy to wnętrza kieszeni wjazdowej i wnętrza toru oraz  elementy związane z elektrotrzymaczem, które występują w ocynku – malowanie tych elementów za dodatkową opłatą);
  • skrzydła bramy grubości 60[mm] (EI 60) i 100[mm] (EI120), złożone standardowo z pionowych paneli (każdy o max. szerokości 1120[mm] i długości odpowiadającej wysokości bramy). .
  • każdy panel skrzydła bramy wykonany jest z modyfikowanej, ognioodpornej wełny mineralnej klasy A 1 klasyfikowanej wg EN-13.501-1, wzmocnionej wewnątrz prętami stalowymi o średnicy 8 lub 10[mm] (rozwiązanie chronione patentem europejskim nr W 02/079600A1);
  • szyna jezdna bramy wykonana jest z blachy stalowej pokrytej cynkiem,
  • brama posiada przeciwciężar, zabudowany we wspólnym zespole z kieszenią wjazdową, pokryty takim samym rodzajem blachy z jakiej wykonane jest skrzydło bramy;
  • dodatkowo wzmocniony profil drzwiowy;
  • w przekroju pionowym bramy drzwi montowane w osi skrzydła;
  • stabilne prowadzenie przeciwciężaru gwarantujące większą kulturę pracy bramy;
  • deklarowana liczba cykli pracy bramy - 50 000 (C3);

Parametry
techniczne

Klasa odporności ogniowej:
EI60/EW120, EI120/EW180

Aprobata Techniczna:
ITB AT-15-5023/2015

Certyfikat Zgodności:
ITB 1428/W, Krajowa Deklaracja Zgodności,

Masa skrzydła:
Masa skrzydła bramy uzależniona od wielkości bramy:
EI 60 -22-28 kg/m2,
EI 120 -30-35 kg/m2.