Przeciwpożarowe zamknięcia systemów transportowych

Przeciwpożarowe zamknięcia systemów transportowych

Produkt - Przeciwpożarowe zamknięcia systemów transportowych
Odporność ogniowa:

EI 30 EI 60 EI 120

Opis, budowa zamknięć systemów transportowych

Zgodnie z normą badawczą PN-EN 1366-7:2006 Badania odporności ogniowej instalacji użytkowych, część 7: Systemy transportowe i ich zamknięcia, w skład przeciwpożarowego zespołu zamknięcia i systemu transportowego wchodzi:

1. Ruchomy element zamykający – brama przeciwpożarowa

2. Uszczelnienie wokół transportera wykonane w odpowiedniej
klasie odporności ogniowej (stałe uszczelnienie przejścia)

3. System czyszczący (urządzenie usuwające z transportera
transportowany element, który uniemożliwia zamknięcie otworu
przez bramę)

4. Automatyka sterująca transporterem, bramą z systemem
czyszczącym.

W zależności od ukształtowania transportera powyższa konfiguracja systemu może ulec zmianie, każdorazowo układ przeciwpożarowego zespołu zamknięcia przeciwpożarowego dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb odbiorcy.

Firma Małkowski-Martech S.A. na podstawie własnej dokumentacji produkuje przeciwpożarowe zamknięcia systemów transportowych. Wyroby te zawierają wiele innowacyjnych rozwiązań technicznych potwierdzonych patentami polskimi i europejskimi.

Zastosowanie produktu Przeciwpożarowe zamknięcia systemów transportowych

ZASTOSOWANIE

Zamknięcia tego typu realizowane są wszędzie tam, gdzie systemy transportowe przechodzą przez ściany wydzielające strefy pożarowe. Każdorazowo przeciwpożarowe zamknięcia systemów transportowych są zaprojektowane i dopasowane do indywidualnych potrzeb Klienta.

Zakres doboru obejmuje rozwiązania elementu zamykającego wraz z koniecznymi komponentami doszczelnień pożarowych w obszarze transportera, a także opcjonalny układ odpowiadający za oczyszczenie przestrzeni pracy systemu z jednostek transportowanych.

Sterowanie zamknięć może zostać rozszerzone i zintegrowane obejmując układ transportowy, a jeżeli zachodzi taka konieczność może zagwarantować awaryjne, pożarowe zasilanie systemu umożliwiające spójne i poprawne działanie urządzeń.

Zasady Działania

Sterowanie zapewnia pełne bezpieczeństwo przeciwpożarowe, zarówno dla budynków, jak i całej linii transportowej. W przypadku zagrożenia pożarowego system analizuje czy na drodze zamknięcia znajdują się transportowane materiały i w razie potrzeby przyśpiesza albo hamuje dalszą pracę układu transportowego.

Synchronizacja zamykania przeciwpożarowych systemów transportowych z pracą linii transportowej jest priorytetem sterowania i zapewnia gwarancję, że układ podczas pożaru spełni swoją funkcję.

MOŻLIWE FUNKCJE WYPOSAŻENIE

  • wymiana sygnałów monitorujących pozycję pracy systemu
  • wymiana sygnałów potwierdzających otrzymanie alarmu pożarowego
  • oczekiwanie na sygnał pozwalający zamknięcie
  • detekcja obszaru pracy systemu
  • informacje o awarii
  • możliwość zastosowania urządzeń peryferyjnych takich jak wszelkiego rodzaju sygnalizatory, czujki pożarowe, ROP, sterownicze pulpity wyniesione i inne uzależnione od indywidualnych potrzeb Zamawiającego
  • na określonych warunkach przejęcie kontroli nad układem transportowym obiektu w celu oczyszczenia przestrzeni pracy zamknięcia

„Informacje zawarte na niniejszej stronie internetowej nie są prawnie wiążące, a przedstawiona oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art. 66 § 1 Kodeksu Cywilnego”.

Potrzebujesz pomocy?

Skorzystaj z porady
naszego doradcy!

Nasi specjaliści pomogą Ci dobrać najlepsze rozwiązanie dla twojej
inwestycji